Ve změti omamnosti a marnosti  lidských slov potřebujeme Boží slovo,  - archív citátů

Navigace: Tematické texty F Falešné představy o BohuDelší texty Snaha dávat větší váhu gestům a vnějším rituálům než postoji srdce (Raniero Cantalamessa)

Snaha dávat větší váhu gestům a vnějším rituálům než postoji srdce (Raniero Cantalamessa)

Ježíš ničí v samém zárodku sklon, který nás neustále ohrožuje, zvláště jsme-li zbožnými lidmi, a to snahu dávat větší váhu gestům a vnějším rituálům než postoji srdce. Jde o touhu spíše dobře vypadat než být dobrý. 
 
V tomto evangelijním úryvku však můžeme spatřit i další poselství, které se netýká pouze jednotlivce, ale celé společnosti. Dělá nám starosti vnější fyzické znečišťování atmosféry či vodních zdrojů a znepokojuje nás ozónová díra, ale téměř vůbec se nemluví o vnitřním a morálním znečišťování. Ježíš vyhlašuje program ekologie srdce: Zdroj všeho znečištění, který je třeba očistit, je lidské srdce. Odtud vychází všechno to, co je opravdu „špatné“ a co skutečně „znečišťuje“ svět. Ve stvoření není nic, co by bylo samo o sobě „špatné“ či „hříšné“. Zlo patří jedině k člověku, která má svobodu.                                                                                                                                                                                             
Zpracováno se svolením podle knížky:
Raniero Cantalamessa - Biblické inspirace,
kterou vydalo Karmelitánské nakladatelství

Související texty k tématu:

Liturgie
- Liturgie jako dialog mezi Bohem člověkem
Co je mše a její části
Všeobecný úvod k římskému misálu, stručná prezentace (Benedikt Mohelník OP)
Komentář k jednotlivým posvátným znamením při mši svaté podle R. Guardiniho
Mše svatá
Instruktážní videa pro ministranty 
Pán s vámi. I s tebou! V tomto pozdravu nejde o zbožné přání... 
Pojem kult nevystihuje podstatu liturgie
Co mi vadí na katolické mši
Kostel nemá být místem smutku
Ne abys krášlil chrám, a přitom nedbal chudého a trpícího (Jan Zlatoústý)
Nelogické rozdělení světa na profánní a posvátný (Tomáš Špidlík)
Velikonoce v pekle zajateckého tábora Časně ráno 25. března 1951, na Hod Boží velikonoční...
Prázdný kostel? Není to tím, že liturgie lidem nic neříká?
Bohoslužba není náhražkou obrácení
Snaha dávat větší váhu gestům a vnějším rituálům než postoji srdce
Reforma liturgické reformy?
Oremus Kniha komentářů ke vstupním modlitbám mešní liturgie. 

Eucharistie

Čtení z dnešního dne: Čtvrtek 30. 1. 2025, Čtvrtek 3. týdne v mezidobí

Žid 10,19-25;

Komentář k Mk 4,21-25: Plamének světla hasne, když nemá dostatek kyslíku. Tajemství evangelia: kdo má ochotu jej přijmout, bude světlem pro druhé.

Zdroj: Nedělní liturgie

Hromnice, Svátek Uvedení Páně do chrámu a Světový den zasvěcených osob (2.2.)

Hromnice, Svátek Uvedení Páně do chrámu a Světový den zasvěcených osob (2.2.)
(30. 1. 2025) Svátek Uvedení Páně do chrámu (2.2.) se lidově nazývá Hromnice. Tento den se slaví i Světový den zasvěcených osob.

Byl odsouzen k smrti zastřelením, byl deportován na Sibiř... Fjodor Michajlovič Dostojevskij

(27. 1. 2025) Říká-li se, že člověk v životě neumírá jen jednou, pak to obzvlášť platí pro život ruského spisovatele Dostojevského,…

Den památky obětí holocaustu 27.1.

(26. 1. 2025) Holokaust - holocaust - šoa - genocida - znamená systematické pronásledování vyvražďování Židů za Druhé světové války.…

Přímluvy dle aktuálního dění pro 3. neděli v mezidobí cyklu C (26. 1. 2025)

(24. 1. 2025) Ježíš v Nazaretě ohlašuje, že se naplnila radostná zvěst. S důvěrou v Boží slovo se společně modleme:

Neděle Božího slova - 3. neděle liturgického mezidobí

Neděle Božího slova - 3. neděle liturgického mezidobí
(24. 1. 2025) Vždy 3. neděle liturgického mezidobí je v církvi věnována „slavení a šíření Božího slova a úvaze nad ním“.

Obrácení svatého Pavla (svátek 25.1.)

(24. 1. 2025) Pavlovo setkání s Kristem na cestě do Damašku způsobilo v jeho životě doslova revoluční obrat. Kristus se stal smyslem…

František Saleský (svátek 24.1)

(22. 1. 2025) Učitel duchovního života pro všední život, Učitel církve, patron novinářů a spisovatelů.