Duch svatý uzdravuje ze stresu a z rutiny  Stres a nuda jsou v podstatě rezignací.  - archív citátů

Navigace: Tematické texty M MariaTexty na nástěnky - Maria, růženec r. 2001 Maria neohrožuje náš vztah ke Kristu

r. 2001 Maria neohrožuje náš vztah ke Kristu

Ve wordu je text ke stažení zde

MARIIN VZKAZ:  ŘIĎTE SE JEŽÍŠEM !

Byla svatba v Káně Galilejské. Byla tam Ježíšova matka; na svatbu byl pozván také Ježíš a jeho učedníci. Když se nedostávalo vína, řekla Ježíšovi jeho matka: „Už nemají víno.“ Ježíš jí řekl: „Co to ode mne žádáš! Ještě nepřišla má hodina.“ Matka řekla služebníkům: „Udělejte, cokoli vám nařídí…„ (Jan 2,1-11).


MARIA JAKO BDĚLÁ MATKA,
KTERÁ SE NEVNUCUJE…

Už nemají víno
Na svatbě v Káně Galilejské je Maria přítomna velice diskrétním způsobem. Nedělá nic mimořádného, ale diskrétně bdí. Když dochází víno, okamžitě odhaluje tuto svízelnou situaci a obrací se na Ježíše: Už nemají víno. Tato slova se zdají být jen prostou úvahou pozorného člověka. Jsou vyjádřením Mariina soucitu a stejně i velice jemně vyjádřenou prosbou obracející se na Ježíše. Maria je i v našem životě přítomna především jako bdělá matka. Právě v tom spočívá mateřská úloha.
Dobrá matka dítětem nemanipuluje, nerozkazuje, nevnucuje, ale je přítomna, bdí, vychází v ústrety.


MARIA NEŘEŠÍ LIDSKÉ POTŘEBY…

Nedostatek vína znamená nedostatek radosti
Už nemají víno - říká Maria. Ale víno není k životu nezbytně nutné. Lze žít i bez vína. Nedostatek vína na svatbě však znamená nedostatek radosti. V bibli symbolizuje víno radost. Maria, citlivá k lidským potřebám, ukazuje svému Synu všechno, co člověka sebeméně zarmucuje, tíží, co ho připravuje o radost ze života.
Maria neřeší lidské potřeby, lidskou bídu, ale představuje ji svému Synu. Vždy vede k Ježíši.


MARIA NEOHROŽUJE
NÁŠ VZTAH KE KRISTU…

Nezdravá mariánská úcta obsahuje strach
V evangelijním úryvku nalézáme vzor pravé mariánské úcty. Nezdravá mariánská úcta totiž obsahuje vždy strach, který se ptá, kdo je v našich modlitbách důležitější: Marie nebo Ježíš? Takto položená otázka je chybná, protože naše vlastní vnitřní konflikty přenáší „do nebe“. Za touto skutečností se skrývá lidské smýšlení, které zjevuje naše obavy a strach. Maria nikdy neohrožuje náš vztah ke Kristu. A naopak vztah ke Kristu neohrožuje mariánský rozměr naší modlitby.
Kde je Maria, tam je vždy přítomen i Ježíš. A kde je Ježíš, je vždy přítomna i jeho Matka. Maria vede k Ježíši.

JÁDRO MARIÁNSKÉ ÚCTY

Maria otevírá cestu k důvěře vůči Synu
Maria vkládá naději ve svého Syna navzdory jeho „zjevnému odmítnutí“. V těžké situaci svatby v Káně nalézá Maria správné východisko: sama naprosto důvěřuje a povzbuzuje i druhé k naprosté důvěře: Udělejte, cokoli vám nařídí můj Syn.
Touto jedinou větou nám Maria otevírá cestu k absolutní důvěře vůči Synu. Tato věta představuje jádro mariánské úcty.

PROSÍME MARII,
ONA NÁS ALE TAKÉ…

Rozhovor s Marií je výměnou proseb
V našich modlitbách jsme zvyklí obracet se na Marii s nejrůznějšími prosbami. Přednášíme jí veškeré naše potíže, trápení, problémy: to, že se cítíme zle, naše hmotné potřeby, nemoci, mezilidské konflikty, zmatky atd. Maria to vše s důvěrou přijímá a obětuje svému Synu. Přednášení našich potřeb Marii má své dobré opodstatnění v duchu evangelia o divu v Káně Galilejské.
Ale jestliže my v nejrůznějších záležitostech prosíme Marii, také ona nás prosí: Udělejte, cokoli vám nařídí můj Syn. Náš rozhovor s Marií je často výměnou proseb.
To, co chceme získat od Marie, musí být vždy ve shodě s vůlí jejího Syna, a právě proto Maria prosí: Udělejte, cokoli vám nařídí můj Syn.

Všichni věřící v Krista mohou přednášet Matce Boží své prosby. Ta, která svými modlitbami pomáhala i prvotní církvi, se také nyní - když je vyvýšena v nebi, přimlouvá u svého Syna. (Podle 2. Vatikánského koncilu: LG 69)
 

Zpracováno podle knížky J. Augustyna: „Kde jsi Adame?“, vydalo Karmelitánské nakladatelství


Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Sk 2,1-11; Žalm 104; 1 Kor 12,3b-7.12-13
Jan 20,19-23

Duch svatý je třetí osobou Nejsvětější Trojice. Propojuje, provazuje, bytostně spojuje Boha Otce s Bohem Synem. Snad si lze představit dvojici lidí, kteří sdílí vzájemně lásku, ale v Bohu je touto vzájemnou láskou někdo! Proto je toto proudění lásky absolutní. Nejde o emoce, ale o žár srdce obdarovávající druhého. Boží láska není destruktivní, ale obohacující. Otec se Synem vzájemně sdílejí Ducha svatého. Proto je Duch svatý nejvyšším znamením, dárcem, tvůrcem jakéhokoli živého vztahu. Je „vydechovaným“ životem, je zdrojem stvoření, je pravou moudrostí. Duch svatý je dán i nám, protože jedině v jeho moci můžeme Bohu odpovědět na jeho pozvání. Není to pouhá teorie, Bůh nabízí svého Ducha každému, kdo přijal Ježíše. A kdo je připraven žít z Ducha, zakusí Boží vedení, Boží sílu i pokoj.

Zdroj: Nedělní liturgie

Letnice, Svatodušní svátky... datum

(19. 5. 2024) O Letnicích křesťané slaví slavnost seslání Ducha svatého - tedy skutečnost, že Bůh skrze Ducha svatého působí (dodnes)…

22. května 1942 byl uvězněn německý kněz z Francie, který sloužil na Domažlicku

(19. 5. 2024) Nacistům se nelíbilo, že P. Ernst Lohner má „neblahý“ vliv na členy Hitlerjugend.

21.5. bl. Franz Jägerstätter

21.5. bl. Franz Jägerstätter
(19. 5. 2024) Franz Jägerstätter byl rakouský farmář,  který považoval nacismus jako neslučitelný s…

Život plný překážek, protivenství a hledání: Klement Maria Hofbauer Dvořák (svátek 20.5.)

(19. 5. 2024) * 1751, Tasovice u Znojma + 1820, Vídeň, Rakousko

Josef kardinál Beran († 17. 5. 1969 Řím)

Josef kardinál Beran († 17. 5. 1969 Řím)
(15. 5. 2024) * 29. prosinec 1888 Plzeň / † 17. květen 1969 Řím

Svatý Jan Nepomucký (svátek 16. 5.)

(14. 5. 2024) Jan Nepomucký - v černých vodách času naše hvězda...

´Pobožný lenoch´sv. Izidor (svátek 15.května)

(14. 5. 2024) Svatý Izidor rolník (1080-1130)