Hlavním úkolem učedníka není  pouštět se do velkolepých podniků. - archív citátů

Sekce: Knihovna

05. Církev (odst. 748 - 987)

z knihy Skupinová práce s Katechismem katolické církve , vydal(o): Pastorační středisko Praha

Náměty k zamyšlení a rozhovoru:
1. V čem vidíte rozdíl mezi církví a jakoukoliv jinou lidskou společností pokud jde o vznik a trvání?
2. Který z obrazů církve je vám nejbližší a proč?
3. Pro nejstarší: co se vám zdá nejvíce nové nebo neobvyklé v předkládaném pohledu na církev při srovnání s tím, co si pamatujete z mládí nebo dětství?
4. Jak srovnáme výraz "věřím v jednu církev" s existencí řady křesťanských církví?
5. Jaký je podle koncilu i podle nejstarších církevních otců vztah mezi církví a Pannou Marií?
6. Co spojuje všechny církve, které se nazývají právem "křesťanské"? Které pravdy víry je spojují?
7. Vysvětlete, kdo je v církvi míněn slovem "laik"!



Texty Písma k osobnímu čtení:
1. Vyhledejte si texty o uzavření smlouvy mezi Hospodinem a vyvoleným národem (Gn 17, 1-13; Ex 24, 1-8; Jer 31, 31-34).
2. Najděte si v Novém zákoně místa, kde je ukázáno význačné Petrovo postavení mezi apoštoly - až po závěr Janova evangelia!



Další texty:
1. Konstituce II. vatikánského koncilu o církvi Lumen gentium (případně kniha prof. Boublíka "Boží lid", vydáno v Římě).
2. Konstituce téhož koncilu o církvi v dnešním světě Gaudium et spes (případně výklad dr. Skalického "Radost a naděje", vydáno v Římě).
3. Rozjímání na Lumen gentium, Karmelitánského nakladatelství



Kontrolní otázky a úkoly:
1. Které texty druhého vatikánského koncilu mluví speciálně o církvi?
2. Sepište všechny symboly církve, které uvádí Písmo a koncil?
3. Vysvětlete význam slova "symbol"!
4. Které křesťanské církve kromě římskokatolické znáte? Která je s ní v plné jednotě? A která, ač s ní nesjednocena, má stejné svátosti (tedy 7 svátostí), jako katolická?
5. K čemu jsou užitečná charizmata?
6. Říká-li katechismus, že Panna Maria je zcela sjednocena se svým synem, v čem je tedy rozdíl mezi ní a jím?
7. Jestliže řeholní stav znamená podle KKC "zvláštní zasvěcení", co je zasvěcení "normální", zasvěcení pro všechny křesťany?


Ostatní kapitoly z této knihy na tomto webu:

Témata: Víra

Čtení z dnešního dne: Sobota 22. 2. 2025, sobota, Svátek Stolce sv. Petra

1 Petr 5,1-4;

Komentář k 1 Petr 5,1-4: Petr Ježíšovo poselství dobře pochopil a věrně jej tlumočí dál. Právě v tom je síla Petrova stádce: znamení autority, která je službou!

Zdroj: Nedělní liturgie

Popeleční středou začíná Postní doba

(27. 2. 2025) Je důležité, aby se křesťan v postní době nezabýval sám sebou, ale především Bohem samotným...

Händel - výročí narození (* 23. února 1685)

Händel - výročí narození (* 23. února 1685)
(22. 2. 2025) Tělnatý, cholerický a věřiteli pronásledovaný skladatel přinesl přese všechno skvělé plody...

P. Richard HENKES † 22. 2. 1945, Dachau, Německo

P. Richard HENKES † 22. 2. 1945, Dachau, Německo
(21. 2. 2025) Německý kněz Richard HENKES působil v Sudetech a českém pohraničí. Vystupoval ostře kriticky vůči nacistické…

Stolec svatého Petra (22.2.)

Stolec svatého Petra (22.2.)
(21. 2. 2025) Svátek stolce svatého Petra připomíná primát apoštola Petra mezi ostatními apoštoly. Tuto službu ustanovil sám Ježíš a…

Přímluvy dle aktuálního dění pro 6. neděli v mezidobí cyklu C (16. 2. 2025)

(14. 2. 2025) Nevstal-li Kristus z mrtvých, naše víra nemá cenu, ale Kristus z mrtvých vstal, a to jako první z těch, kteří zesnuli.…

15.2. - památka 14 pražských mučedníků - Bl. Bedřicha Bachsteina a druhů

15.2. - památka 14 pražských mučedníků - Bl. Bedřicha Bachsteina a druhů
(14. 2. 2025) 15. února 1611 bylo v klášterním kostele Panny Marie Sněžné v Praze umučeno 14 františkánů. 

Jak oslovit děti a mládež v kostele i ve třídě - seminář 17. března 2025, od 16:00 do 19:30 hod. v Praze

Jak oslovit děti a mládež v kostele i ve třídě - seminář 17. března 2025, od 16:00 do 19:30 hod. v Praze
(13. 2. 2025) Seminář je určený všem, kteří ve farnostech pomáhají s programy pro školní skupiny dětí...