Věděl jsem, že moje obrácení ze židovství ke křesťanství nikdo nepochopí a že mě lidé odmítnou, a tak se i stalo. Totéž ale prožívali i svatý Pavel, svatý Petr a mnozí další v dějinách. (Rabín Jean-Marie Élie Setbon * 1964)
Pro přátele už neexistuji
Moje obrácení ke Kristu způsobilo mnoho škod. Ale tam, kde je kříž, je i milost. Vidíme to také v životě Ježíšově: Jan na začátku svého evangelia říká, že jeho vlastní národ ho nepřijal. V židovství se na tomto odmítnutí nic nezměnilo. Moji nejlepší přátelé se ke mně ze dne na den přestali hlásit. Už pro ně neexistuji. Jsem pro ně mrtvý. Můj případ není ničím výjimečný. Vezmu-li v úvahu potíže, které jsem měl kvůli své konverzi ke křesťanství, jež mě odřízla od mé komunity a mých kořenů, jsem si opravdu snadnou cestu nevybral. Myslím, že si ji nevybrali ani Petr, Jan, Štěpán či Pavel, když následovali Krista.
Šavel se asi zbláznil
Když se židé dozvěděli, že se rabín Šavel - Pavel, pronásledovatel křesťanů, obrátil ke křesťanství, nesnažili se ani zjistit proč. Vysvětlení od něj nežádali, chtěli ho zabít, protože se dopustil zrady: buď se z něj stal nebezpečný rouhač, nebo se zbláznil. Pro ortodoxní židy jsou i dnes křesťané nečistí.
Obrácení znamená
návrat k Bohu
Obrácení, v hebrejštině tešuva, je návrat k Bohu. Obrácení je zásadní změna ve všech ohledech! Člověk najednou vidí, myslí i jí úplně jinak. K ostatním lidem i k Bohu má najednou jiný vztah. V Bibli Bůh často žádá židy, kteří zbloudili, aby se obrátili a vrátili se k němu.
Když se obrátím ke Kristu,
stává se ze mě někdo nový
Apoštol Petr žádal židy, aby se obrátili, protože podle něj židovský lid zbloudil, když nepřijal Ježíše jako Boha, který ho přišel zachránit. Když se obrátím ke Kristu, stává se ze mě někdo jiný, nový. Podle mého mínění většina nevěřících nebo nepraktikujících židů, kteří se obrátili ke křesťanství, nakonec nachází v křesťanství své židovské kořeny.