Navigace: Tematické texty I InternetRůzné podklady, přednášky a texty INTERNET – JAK DÁLE? Myšlenky a podněty pro tvorbu projektů na webu (Josef Ptáček) 17.1.2004
INTERNET – JAK DÁLE? Myšlenky a podněty pro tvorbu projektů na webu (Josef Ptáček) 17.1.2004
„Díky internetu se na milionech obrazovkách po celém světě objevují miliardy obrázků. Vynoří se z této galaxie obrazů a zvuků Kristova tvář? Zazní jeho hlas?“ (z poselství papeže Jana Pavla II. ke světovému dni sdělovacích prostředků - 12. května 2002)
· pečlivě stanovit význam a cílovou skupinu projektu, prezentace a stále to dodržovat. Podřídit tomu ostatní.
· zvolit vhodnou adresu a poskytovatele. Zajistit registraci ve vyhledávačích a propagaci – v kostele, farním časopise, stránkách AP, ... Title, meta tags, ...
· dbát, aby každá část internetové prezentace měla vysokou úroveň.
· dbát na přiměřenou velikost každé stránky – kvůli rychlosti a přehlednosti. Je velmi vhodné také nabídnout pouze textovou variantu webu – např. pro kapesní počítače či pomalejší připojení.
· přiměřeně multimediální prostředky – zvuk či video, … Netradiční prvky – on-line kamery, ...
· snažit se, aby každá stránka byla co nejvíce interaktivní – „komunikovala“ s uživatelem (různé sekce dle životní situace), automaticky se mu přizpůsobovala (vhodný verš z Písma), apod.
· je nezbytné, aby bylo možné jednoduše a spolehlivě navázat kontakt s člověkem – služebníkem (využitím formuláře, e-mailu). Dbát na uvádění aktuálních kontaktů.
· přehledně uvádět jednotlivé změny na svých, popř. příbuzných WWW stránkách.
· unifikovaná podoba celé prezentace – stránky by měly vzájemně „ladit“.
· možnost redakčního sytému zdarma – www.phpRS.cz – ulehčí to práci.
· zajistit pravidelnou aktualizaci. Je lépe mít často aktualizovaný malý web než rozsáhlý - zastaralý.
· zaujmout něčím novým, přínosným, co jiní nemají.
· komunikovat s návštěvníky, možnost zpětné vazby, adresa na zasílání připomínek, kniha návštěv.
· přehlednost navigace.
· ne-konfrontační nabídka, seznámení s farností, ...
· e-mail zpravodaje, zasílání novinek, e-mail konference.
· web přiměřený subjektu (malá farnost x celodiecézní středisko).
· e-obchod
· dát návštěvníkům svých WWW stránek nějakou přidanou hodnotu, poselství, které si mohou odnést. Něco, čím budou obohaceni, povzbuzeni – tematický spořič obrazovky, možnost založit si e-mail adresu na doméně stránek, ...
Setkání správců křesťanských stránek 17.1.2004 Praha