Hlavním úkolem učedníka není  pouštět se do velkolepých podniků. - archív citátů

Navigace: Tematické texty P Postní dobaDramatická zpracování Meditace nad křížem a našimi hříchy

Meditace nad křížem a našimi hříchy

Pásmo je vhodné k provedení při dětské bohoslužbě nebo bohoslužbě pokání. Každé ze sedmi dětí představuje symbolicky jeden hřích nebo slabost. Přicházejí postupně na scénu, každé drží v ruce plakát, na kterém je napsáno, nebo i namalováno to, co představuje. Po jeho příchodu čte vypravěč příslušný text, po krátké chvíli pokračuje modlitbou vypravěč, nebo samo dítě. Modlitbu může mít napsáno na zadní straně plakátu. Na závěr dítě, nebo i kněz, připevní trnovou korunu a přednese závěrečnou modlitbu. Meditace může být podbarvena vhodnou hudbou.

Zpracovala V.F. Žatčany.



OSOBY: 7 dětí s plakáty hříchů

1 dítě s trnovou korunou

Vypravěč

Vypravěčka



1.ZLOBA

Vypravěčka:

Dnes mám špatný den.

Nemohu být stále příjemná.

Nedovedu stále dělat jen to, co chtějí dospělí.

Dnes mě všechno zlobí. Mám vztek. Křičím.

Nechci pracovat, nechci si hrát.

Dospělí říkají, že zlobím.

Já bych chtěla být hodná, ale dnes to nejde.

Modlitba:

Dobrý Bože, dnes mi není dobře.

Ty mi rozumíš.

Ty mě máš rád - i s mojí špatnou náladou.

Zítra to bude určitě lepší.

Pomoz mi, abych uměla být zase veselá

a milá ke všem lidem. Amen.





2.HÁDKY

Vypravěč:

Pohádal jsem se s kamarádem.

Chce být ve všem první.

Řekl jsem mu:

Jsi hloupý, s tebou si už nikdy nebudu hrát.

Vyplázl na mě jazyk a utekl domů.

Šel jsem domů pěkně naštvaný.

Teď sedím doma a nevím, co mám dělat.

Modlitba:

Dobrý Bože,

myslím, že se ti také nelíbí, když se hádáme.

Chceš, abychom na sebe byli hodní.

I já bych chtěl, abychom si zase spolu mohli hrát.

Mám se svého kamaráda zítra zeptat,

jestli si se mnou bude zase hrát?

Pomoz mi, abych to dokázal. Amen.





3.LENOST

Vypravěčka:

Jsem sama doma.

Tatínek a maminka jsou ještě v práci.

Teď tu byla moje kamarádka,

abych s ní šla na mši svatou.

Ale mně se teď nechce.

Za chvíli bude v televizi pěkný film.

Modlitba:

Milý Bože,

odpusť mi, že jsem dala přednost

televizi a své lenosti před Tebou.

Ty víš, jak jsem slabá a často lenivá,

pomoz mi přemáhat lenost. Amen.





4.NEPOSLUŠNOST

Vypravěč:

Dnes byla u nás tichá domácnost.

Zavinil jsem to já.

Nechtěl jsem tátu poslechnout,

a kvůli mně se naši pohádali.

Já je mám ale oba rád.

nechci, aby u nás bylo smutno.

Modlitba:

Milý Bože,

tobě mohu říkat všechno, co mě tíží.

Ty mě slyšíš a rozumíš mi.

Věřím, že jsi se mnou a že mě máš rád.

Prosím Tě za své rodiče,

odměň je za to, co pro mě dělají.

Pomoz mi, aby kvůli mně nebyly u nás doma hádky.






5.LEŽ

Vypravěčka:

Dnes, když jsem byla ve škole,

tak jsme si s kamarádkami povídaly.

Já jsem si začala hrozně moc vymýšlet,

abych se před nimi vytáhla.

Lhala jsem!

Modlitba:

Milý Bože,

teď si uvědomuji, jak jsem kamarádkám lhala.

Moc mě to mrzí.

Prosím tě, odpusť mi to.

Dej mi sílu, abych se zítra děvčatům omluvila

a řekla, jak to skutečně je. Amen.





6.HNĚV

Vypravěč:

Včera jsem byl na hřišti.

Zahráli jsme si s klukama fotbal.

Ale po fotbale jsem se s jedním kamarádem

pořádně popral.

Modlitba:

Dobrý Bože,

nechtěl jsem ho zbít,

ale když on tak provokoval

a stále se mi vysmíval.

Vím, neměl jsem to dělat.

Odpusť mi to , prosím.

Budu se snažit ovládnout svůj hněv.

Pomoz mi, abych to dokázal. Amen.





7.STRACH

Vypravěčka:

Dneska jsem udělala něco špatného.

Mám strach, že mě budou rodiče hubovat.

Co když mě přestanou mít rádi?

Modlitba:

Milý Bože,

ty víš, že bych chtěla dělat všechno dobře,

ale vždycky se mi to nepodaří.

Ty jsi dobrý a vždycky mi odpouštíš.

Pomoz mi, abych se dovedla rodičům ke své chybě přiznat

a aby bylo zase všechno v pořádku. Amen.



Závěrečná modlitba:

Bože, náš nebeský Otče,

tys poslal na svět svého Syna,

abychom měli věčný život.

On nám dal příklad,

přišel,aby sloužil, žil mezi námi.

A nesl kříž všech lidí.

Nauč nás jeho trpělivosti,

nauč nás jít jeho cestou,

která vede k tobě a k lidem.

Dej nám k tomu sílu a odvahu.

/ Na závěr je možné zazpívat píseň,

např. "Až na kříž" - Hosana č.16./

**********


Témata: Postní doba

Čtení z dnešního dne: Sobota 22. 2. 2025, sobota, Svátek Stolce sv. Petra

1 Petr 5,1-4;

Komentář k 1 Petr 5,1-4: Petr Ježíšovo poselství dobře pochopil a věrně jej tlumočí dál. Právě v tom je síla Petrova stádce: znamení autority, která je službou!

Zdroj: Nedělní liturgie

Popeleční středou začíná Postní doba

(27. 2. 2025) Je důležité, aby se křesťan v postní době nezabýval sám sebou, ale především Bohem samotným...

Händel - výročí narození (* 23. února 1685)

Händel - výročí narození (* 23. února 1685)
(22. 2. 2025) Tělnatý, cholerický a věřiteli pronásledovaný skladatel přinesl přese všechno skvělé plody...

P. Richard HENKES † 22. 2. 1945, Dachau, Německo

P. Richard HENKES † 22. 2. 1945, Dachau, Německo
(21. 2. 2025) Německý kněz Richard HENKES působil v Sudetech a českém pohraničí. Vystupoval ostře kriticky vůči nacistické…

Stolec svatého Petra (22.2.)

Stolec svatého Petra (22.2.)
(21. 2. 2025) Svátek stolce svatého Petra připomíná primát apoštola Petra mezi ostatními apoštoly. Tuto službu ustanovil sám Ježíš a…

Přímluvy dle aktuálního dění pro 6. neděli v mezidobí cyklu C (16. 2. 2025)

(14. 2. 2025) Nevstal-li Kristus z mrtvých, naše víra nemá cenu, ale Kristus z mrtvých vstal, a to jako první z těch, kteří zesnuli.…

15.2. - památka 14 pražských mučedníků - Bl. Bedřicha Bachsteina a druhů

15.2. - památka 14 pražských mučedníků - Bl. Bedřicha Bachsteina a druhů
(14. 2. 2025) 15. února 1611 bylo v klášterním kostele Panny Marie Sněžné v Praze umučeno 14 františkánů. 

Jak oslovit děti a mládež v kostele i ve třídě - seminář 17. března 2025, od 16:00 do 19:30 hod. v Praze

Jak oslovit děti a mládež v kostele i ve třídě - seminář 17. března 2025, od 16:00 do 19:30 hod. v Praze
(13. 2. 2025) Seminář je určený všem, kteří ve farnostech pomáhají s programy pro školní skupiny dětí...