Navigace: Tematické texty O OběťKrátké texty, citáty Různé
Různé
Model, pravzor nabídnuté lásky je ten, který prožil Kristus, čili jeho umučení, jeho smrt na kříži, která na sebe bere nenávist a zamítnutí lásky, čili hřích. „Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele.“ Tato Kristova slova nelze chápat jako sebevražedné obětování se hrdiny, který se ničí, aby uchránil svou čest, ale naopak jako zapomenutí na sebe a do ponoření se do smrti, aby poskytl život.
(Jean Marie Lustiger: Zvolil som si Boha (otázky kladli Jean-Louis Missika a Dominique Wolton), bez tiráže, 284)
+
Jesu Existenz ist "Pro-Existenz" und "Ko-Existenz".
(Michael Schneider: Das neue leben, Freiburg Herder 1987, s. 2O7) (207)
+
/Nestačí jen dát něco z přebytku/
Anglické děti jsou ochotny přinést oběť mlsu, aby indiánské děti mohly dostat chléb. Německé děti se umějí odříkat, aby se malomocným dětem dostalo dost vitamínových přípravků. To jsou cesty, jak se učit lásce. Až děti vyrostou, budou vědět, co je to dávat. Dávat musí vždycky bolet.
(Duchovní texty Matky Terezy z Kalkaty, Samizdat 1977, s. 2O)
…
Zřeknutí se - to je láska. Čím více se zříkáme, tím více milujeme. Boha i lidi. Milujeme-li lidi doopravdy, musíme být ochotni postavit se na jejich místo, vzít na sebe jejich hříchy a smířit je. Musíme být živou smírnou obětí, lidé to potřebují.
(Duchovní texty Matky Terezy z Kalkaty, Samizdat 1977, s. 25)