Při Božím soudu nejde o ničení a trestání,  - archív citátů

Navigace: Tematické texty K Křížové cestyRůzné křížové cesty Také křížová cesta

Také křížová cesta

Před nedávnem jsem šel podchodem k tramvajové zastávce. Všiml jsem si, jak tu na zdech bylo napsáno velkými písmeny:

"Satan, destruktion," o kousek dál názvy různých metalových skupin a jiné nápisy, kterým jsem nerozumněl ani si je nezapamatoval. U schodů stály odpadní koše, ovšem čísi ruce je obrátily dnem vzhůru a veškerý jejich obsah byl vysypán na podlaze. Na stropě měly svítit zářivky, ale nesvítily, opět je někdo rozbil. To, co jsem viděl, vedlo mě k zamyšlení, proč si člověk přeje destrukci a co ho k tomu vede. kde se vzalo ono pohrdání k člověku, k jeho pravdě a jeho dílu. Abychom to pochopili, musíme jít asi na počátek - do raného dětství. Dítě už od svého narození touží po lásce, svým citem přilne k těm nejbližším, věří jim a chce jim věřit. Přijímá slova svých rodičů nebo vychovatelů, bere jako pravdivá a na nich staví svůj život. Člověk chce věřit, potřebuje věřit, neboť bez víry se nedá žít, na víře má být postaven život. Co se však stane, když dítě dospěje, vyroste z dětských střevíčků a najednou zjistí, že dospělí vložili do jeho života slova lži a nepravdy. Takový mladý člověk s hrůzou zjistí, že budova jeho života je bez základů,je ve vzduchoprázdnu. protože se nechce smířit s životem v přetvářce jako jeho rodiče, volá po destrukci. Cítí, že život v přetvářce je jako budova bez základů. nechce žit v podvodu, přetvářce a lži, proto volá po rozbití, proto vyslovuje lidem pohrdání. Kdo nepoznal pravdu a nebyl v ní zakotven, dokáže rozpoznat pravdu od lži? S rozbíjením a destrukcí, které člověk dělá, přichází však únava a rezignace. Člověk v sobě něco rozbije, ale dosud nic vybudovaného nemá, vede ho to jen k útěku ze světa. Může však utéci od lidí, kteří ho hostili nepravdou do svého já. V těchto chvílích zklamání však zlo v něm nepozorovaně zapouští kořeny a může potichu růst. Vždy je nejhorší nebezpečí, které nevidíme, nebo si nechceme přiznat. Vyčítá druhým jejich hřích, ale zapomíná na svou vlastní křehkost. Takový mladý člověk je velmi kritický k okolí, k druhým lidem, zapomíná však, že už ted v něm roste stejné zlo, které sám nenávidí, nebo nechce vidět. přizná si ho, až už bude pozdě... ale dá se stále bořit?... dá se stále znovu hledat?... Jestliže přijde nemoc, člověk je vidí, jde za lékařem a může se uzdravit. kdo však postřehne nemoc duchovní? Všechno je zdánlivě v pořádku, jen život nemá základy, na kterých by stál a v tom je ta nemoc. Je tu jediné východisko, ale kdo je pochopí a bude chtít následovat?

Můj Pane, ty s šel cestou křížovou, aby s nás vykoupil z našeho zla. Tvá křížová cesta nebyla lehká, klopýtal s přes veliké balvany, ale vystoupil s až na vrchol a naplnil své poslání. To, co mě může uzdravit, je putování s Tebou. nemohu stále vyčítat, že se druzí na mně provinili, musím to přijmout jako svůj kříž a musím ho s oddaností nést s Tebou. Jen s tebou kříž unesu.

Po těch slovech se obrátila a spatřila tam stát Ježíše, ale nevěděla, že je to Ježíš. Praví jí Ježíš: "Ženo, proč pláčeš?" Koho hledáš?" V domnění, že je to zahradník,řekla mu: "Pane, vzal-li jsi ho Ty, řekni mi, kam jsi ho položil a já si ho odnesu!" Praví jí Ježíš: "Maria!" Ona se obrátí a praví mu hebrejsky: "Mistře!"
 


Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Dan 12,1-3; Žalm Žl 16,5+8.9-10.11; Žid 10,11-14.18
Mk 13,24-32

Konec popisovaný v evangeliu velkou radostí na první pohled nenaplní. Ježíš v Markově evangeliu popisuje několik souvisejících skutečností: S příchodem konce je spojeno soužení. O příchodu Syna člověka se přesvědčí každý, bude zjevný, takže o tom nebude sporu. Žádné pokolení není od konce daleko, a přeci nikdo nebude znát přesné datum. Co si z toho odnést? Je třeba vědět, že náš konec nastane a není to daleko. Není třeba se trápit, kdy a jak to bude. Je třeba si klást otázku, co má člověk dělat, aby příchod Mesiáše byl pro nás očekávanou radostí a nikoli děsivým koncem. První čtení načrtává odpověď: Buďme ti, kdo jsou poučeni a ne vyděšeni z této reality. A buďme ti, kteří mnohé přivedli ke spravedlnosti.

Zdroj: Nedělní liturgie

Slavnost Ježíše Krista Krále

(16. 11. 2024) Slavnost Ježíše Krista Krále je svátek, který se slaví poslední neděli liturgického roku (34. neděli v liturgickém…

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989
(14. 11. 2024) Mezi nejkrásnější okamžiky mého života patří závěrečné dny listopadové roku 1989. Jsem šťasten a děkuji Bohu za onen…

Světový den chudých

Světový den chudých
(13. 11. 2024) Světový den chudých se připomíná vždy 33. neděli v mezidobí, tedy neděli před slavností Ježíše Krista Krále.

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)
(12. 11. 2024) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Horkokrevná, temperamentní a neznámá světice: sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)

Horkokrevná, temperamentní a neznámá světice: sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)
(8. 11. 2024) Alžběta z Dijonu: Karmelitka, která pomýšlela na sebevraždu...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)
(8. 11. 2024) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens…

Svatá Anežka (13. 11.) - pracovní listy pro děti

Svatá Anežka (13. 11.) - pracovní listy pro děti
(6. 11. 2024) Svatá Anežka se narodila ve 13. století jako královská dcera, její otec byl král Přemysl Otakar I. Anežka ale netoužila…