Navigace: Tematické texty Ž ŽenaDelší texty Ženy trpí deformací své identity, ženy dnes mnoho trpí
Ženy trpí deformací své identity, ženy dnes mnoho trpí
Když ženy objevují, či znovuobjevují podstatu svého povolání, přináší to pokoj a obnovu nejen do rodiny, společnosti a Církve, ale také celému lidstvu.
A opačně...
Ženy trpí deformací své identity.
Žena se často cítí hluboce nejistá právě proto, že už neví kým je, že se jí předkládá falešný obraz ženy, a že hledá uznání vlastní důstojnosti a jedinečnosti mimo svou ženskost. Zároveň platí, že muž může plně poznat své povolání a osobnost, jen když najde v ženě svůj protipól, který je odlišný a přitom blízký.
Žena svým pohledem a dialogem zpřístupňuje mužovi jeho vlastní mužskou osobnost, otevírá ho pro jeho povolání a podporuje ho v činnosti. To je však možné jen tehdy, když žena ze své strany přijme, že je jiná než muž, když mu bude rovná jako partnerka ve své vlastní a nenahraditelné ženskosti, a ne jako mužská napodobenina.
Lidstvo bylo zraněné hříchem. Tato rána se vším utrpením, které přináší, je specifická tím, že jejím kořenem je odmítnutí závislosti.... Nechceme být závislí, ale činit to, co se nám zachce; až tak, že se člověk stane vězněm sebe samého...
Skrze uzdravení muže a ženy, které je dané skrze Krista a v Kristu jako dokonalém člověku, se lidstvo, smířené samo se sebou, bude nakonec moci obrátit ke svému Bohu a Otci a v pravdě mu povědět: "Zde jsem".
(J. Albert - Marie de Monléon, O.P.) /5-8/
Ženy /dnes mnoho/ trpí. Proč?
Ztratily vlastní identitu, nedokázaly si najít správný vztah k muži, ani si uvědomit své poslání.
Lidstvo naléhavě potřebuje, aby žena našla svou identitu a své místo v božím plánu; potom si ho najde i muž, a tak budou moci společně pracovat na příchodě Božího království. /9/
V posledních desetiletích se společnost podstatně změnila, a s tím také postavení ženy. ..zdá se však, že /její/ osvobození v rovině "činnosti" nevyřešilo její hluboké problémy. ...Často je to jen fasáda...
Žena ...převzala mužský styl života na úkor vlastní ženskosti, čímž ztratila své charakteristické črty. Takto se ocitla ještě osamocenější a zranitelnější, často v bezvýchodných situacích...
Dnešní svět ztratil svou stabilitu, neboť žena už neví, kým je.
/13/
Pravdivost X pravda...
Jedním z úskoků zlého ducha je rozdělovat, aby mohl lépe vládnout, ...manipulovat. /14/
Pokud žena najde své místo, uspořádá se též vše ostatní k blahu všech.
To však předpokládá, že se vzdá tužby být jako muž a uzná svou odlišnost ne jako nedostatek, ale jako bohatství, jako Boží dar.
"Rostoucí důležitost ženy nemá nic společného s emancipačním hnutím, které ji přivádí na mužskou kolej - toto hnutí je namířené proti hierarchii hodnot... Emancipace ženy není rovnost s mužem. To věčně ženské nabyde velkou důležitost." (Berďajev). /15/
Člověk byl stvořený jako muž a žena, jako člověk mužského a člověk ženského rodu, a nic nenasvědčuje tomu, že by existovala nejmenší nadřazenost jednoho nad druhým. Byli stvořeni rovní v důstojnosti a různí, aby se mohli spojit - jen tak vytvářejí základní jednotku lidského bytí. Když Bůh z jedné bytosti udělal dvě, tak jen proto, aby se obě dvě stali "jedno" a dosáhla se větší plnost. /20/
Žena dostává svou identitu i své poslání ve vztahu k muži s cílem splupracovat na Božím díle. /21/
Muž je charakterizovaný mocí a činností, žena je charakterizovaná přítomností a bytím; moc muže se může realizovat jen v ženě. /24/
Podle knihy Genezis je nepopiratelné, že muž a žena byli stvořeni jeden pro druhého. Bez ženy by stvoření zůstalo nedokončené. /58/
Úpadek obou pohlaví, způsobený prvním pádem, vedl k podrobení ženy mužovi... Žena, která se má stát jeho společnicí ...musí z osobního a svobodného rozhodnutí přijít mužovi "na pomoc" a umožnit mu stát se tím, čím má být.
(Edita Steinová) /63/
(Z knihy: Jo Croissant , Kňažstvo ženy, alebo kňažstvo srdca, strany uvedeny v textu )