Navigace: Tematické texty Č ČistotaKrátké texty, citáty Citáty z knihy: Maria, Matka Pána (Max Thurian)
Citáty z knihy: Maria, Matka Pána (Max Thurian)
Pochybnosti o panenství P. Marie se nemohou zakládat na tradované věrnosti protestantů Písmu. Když jsme textům Písma nevěrní v tomto bodě, jak mohou vytýkat jiným, že jsou nevěrní v jiných? Pak by mohl každý čerpat z Písma jen to, co se mu hodí.
"Jasná a přesná tvrzení svatého Matouše (1,18-25) a svatého Lukáše (1,27.34-35), tak jako zdánlivě nejsouvislejší verze svatého Jana (1,13), nutí ryzí křesťanskou víru k vyznání, že Marie byla pannou před Kristovým narozením! (24)
(Max Thurian: Maria, Matka Pána, Brno Petrov 1991, s. 24)
…
Mariino panenství je také znamením chudoby, poníženosti, očekávání Boha, neboť on jediný v své plnosti může naplnit ty, které si vyvolí. Panenství je znamením prázdna, naprosté důvěry v Boha, který obohacuje chuďasy, jimiž jsme my. Tímto způsobem je také výzvou ke kontemplaci, která jediná má a může naplnit toho, kdo neočekává nic od člověka a všechno od Boha.
/Ježíšovi bratři Jakub a Josef (Mt 13,55) jsou v Mt 27,56 a Mk 15,4O označováni jako synové jiné Marie, která byla u kříže./ (35)
…
Takto je Mariino panenství trojím znamením. Je znamením zasvěcení pro výlučnou službu Bohu, znamením chudoby, která volá po Boží plnosti, znamením nového království, které přichází zvrátit zákony stvoření.
Mnišství v církvi zase svým způsobem ozřejmí toto trojí hledisko panenství nebo čistoty. Mnišský celibát je znamením zasvěcené disponovatelnosti, kontemplativní chudoby, a eschatologické novosti.
(Max Thurian: Maria, Matka Pána, Brno Petrov 1991, s. 32)